Saturday 22 June 2013

i'll miss my ank2

ok 21 Jun 2013.. officially my last day kt SRI al-Hijriah.

seriously so sad. rse x sanggup sbenarnye nk tgglkan ank2 muridku. seriously aku da sayang kat dyorg sume.. bnyk bnde yg aku blaja dr dyorg.. dyorg da mengajar aku erti hidup, erti kesabaran, keperluan memahami hati kanak2, cara bergaul dgn ank2, perlunye mmberi pnumpuan yg penuh terhadp ank2, perlunya menjawab sgala persoaln yg dikemukakan, pentingnya ada anger management yg baik & mcm2 lg.. Hanya Allah yg maha mengetahui btapa sedihnya aku smalm.

manenye x sedih, kot ye ni la first time aq bergelar G.U.R.U. wlopon tok sketika cume. seriously, pengalaman adalah sesuatu perkara yang amat berharga yang x boleh dijual beli. ia hanya boleh diraai oleh jiwa yang menerimanya. bukan stakat ni pengalaman pertama jd guru skola rendah, ni jugalah pengalaman pertama aku hidup dikelilingi kanak2. dulu, x pernah terbayang dalam fikiran pon yg aku pandai treat budak2, pandai gurau senda ngan bdak2, pandai amek aty bdak2 & mcm2 laa.. tetibe, ble sgala skills ni da ade kt aq, terpakse lak aq berjauhan dgn dyorg sume.. huuuu~ sayunye aty. ;(

smakin sayu hatiku disaat ank2 memeluk erat tubuhku hanya kerana mereka x sanggup kehilanganku. & betul2 membuatkan aku semakin sayu apabila murid2 yg aku tidak mengajar di kelas mereka jua berasa sedih akn pemergianku dr sekolah itu. sayu disaat mereka tarik2 tanganku hanya kerana mereka tidak membenarkan aku pergi, sayu disaat mereka mengatakan bahawa mereka sayangkan saya walaupun saya tidak mengajar di kelas mereka. sungguh aku jua merasai benda yg sama.aku jua x sanggup tok kehilangan mereka. rse terkilan sbb x dpt masuk di kelas mereka pd hari terakhir. rse terkilan x dpt bergambar kenangan untuk semua kelas yg ku ajar.



buat ank2 ku, teruskanlah perjuanganmu. ku doakan kamu semua menjadi junudullah yg hebat, penyebar syiar Islam di muka bumi ini, menjadi khalifah di bumi Allah, da'ie ilallah, & hamba kepada NYA. ingatlah, 'sebenarnya saya hamba DIA'. :)

Wassalam alaik.

No comments: