Saturday 1 June 2013

Allahu Khairul Maakiriin

Bismillahirrahmanirrahim.. alhamdulillah hari ini Allah beri kesempatn kepada ku untuk berkongsi perasaan ku di sini.

aku tak tahu nak memulakan cerita bagaimana.. tapi bende yang aku nak kongsikan adalah.. sesuatu yang amat sinonim dengan kita sebagai manusia.

dari Januari - Jun 2013 aku bekerja sebagai guru sambilan di salah sebuah sekolah rendah islam swasta di shah alam, pada mulanya aku tak berminat pon nak bekerja di sini..antara sebab aku taknak bekerja disini ialah aku tak biasa hidup dengan kanak2..jadi aku takut aku tak dapat treat dyorang & aku juga sbenarnya xde skill mengajar..almaklumlah aku memang tak pernah mengajar budak2. & memang pada mulanya aku rasa TERPAKSA bekerja disitu.

tp tulah, benarlah orang kata, KETERPAKSAAN ITU KUNCI KEIKHLASAN. sememangnya keterpaksaan itu amat pahit, tapi atas berkat kesabaran mengharungi keterpaksaan itu lah Allah kurniakan kemanisan yang tak terkata kepada setiap hambaNYA yang bersabar.. sesungguhnya Allah itu bersama-sama insan yang bersabar. & Allah sedikitpun tidak akan mengecewakan hambaNya.

Alhamdulillah, atas berkat kesabaran jualah aku mampu kekal di sekolah itu sehingga bulan jun. & alhamdulillah memang banyak perkara yang aku belajar disitu. & alhamdulillah dengan mendekati kanak2, hatiku mula menjadi lembut & alhamdulillah baran ku sudah mampu aku kurangkan. itulah berkatnya melimpahkan kasih-sayang kepada ahli2 syurga. Alhamdulillah.

No comments: