Tuesday 27 December 2011

Aku yang berd0sa

nie coretan2 kosong jer~ saje nak tulis.. sebab nie bl0g saya, suka ati saya la nak tulis apa p0n kan.. huhu. jangan terasa yer..saya tak marah p0n.

sungguh, jika d0sa2 itu berbau.. sudah pasti ramai yang menjauhkan diri dariku

Sebenarnya saya bukan lah seperti yang kawan2 sangka. Saya ni banyak masalah.. Sejujurnya, saya pernah jauh dari Allah disaat orang lain sibuk merebut cintaNya. Disaat orang lain bersujud kepada Allah, saya hanya dud0k diam tak 'berdaya'.. Saya bukan macam mereka yang sentiasa melakukan apa sahaja bagi meraih halawatul iman... Hati saya pernah gelap. Hati saya pernah mati. Hati saya pernah mengeras dan lebih keras dari concrete.


Tapi alhamdulillah, Allah kurniakan saya sahabat2 yang sentiasa amar makruf wanahi mungkar. Alhamdulillah Allah masih sayang saya. Alhamdulillah Allah tak tarik nyawa saya disaat saya ja0h darinya. Alhamdulillah saya sempat kembali ke pangkal jalan.. jalan suci menuju redaNya. Jalan lurus menuju JannahNya. Sahabat2 lah yang banyak membantu saya untuk sama2 taqarrub billah.. untuk sama2 menuju reda Allah.. untuk sama2 mencapai cintaNya.


Tapi,,, ayat2 cinta dari Allah lah yang telah banyak menyedarkan saya...
"Allah tidak membebani seseorang sesuai dengan kesanggupannya. [surah al-Baqarah,2:286]"

Nak menegakkan suruhan Allah bukanlah kerja mudah. Terlalu banyak k0nco2 taghut yang cuba memesongkan hati. Sememangnya syurga itu dipagari duri kepayahan. & insan yang telah berjaya saja yang dapat merasai kenikmatannya. Perjuangan menegakkan agama Allah sememangnya pahit, kerna syurga itu manis. Wahai hatiku.. ingatlah, "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolong kamu.[surah Muhammad,47:7]"

Dulu, hati ini pernah member0ntak. Hati keras katanya. Padahal tidak pernah sedar...
"Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras, sehingga seperti batu,bahkan lebih keras. Padahal dari batu2 itu pasti ada sungai2 (air) yang memancar daripadanya. Ada pula yang terbelah lalu mengeluarkan mata air daripadanya. & ada pula yang meluncur jatuh kerana takut kepada Allah. [surah al-Baqarah,2:74]"


4 comments:

~..MaWar BeRdUrI..~ said...

~Sahabat kesayanganku LILLAH~
Jgnlah kamu bersikap lemah, dan
jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman.- Surah Al-Imran ayat 139

InsyaAllah ujian sebegini yang akan menjadikan dirimu seorang pejuang Islam yang kental..yang tabah dan kuat dalam menghadapi segala mehnah kehidupan,,Yakinlah padaNya,,sesungguhNya segala ujianNya adalah terbaik buat kita..:)
Semoga engkau terus diberi kekuatan dan ketabahan,,~iNSYAALLAH
~uhibbukifillah~

paradise tracker said...

nak nanes~ wuuuu..s0b2x.
syukran katsir sahabah :)
tp, kekadang diri ini kecundang jua.. saya kurang berdaya. saya kese0rangan.. kadang2 saya x mampu.. lagi2 bile kat skul, sume 0rg dtg dr latr blakg yg hebat2.. saya rasa, saya lah yg plg ter0k kt skul 2. rase kerdil sgt diri ini '_'

~..MaWar BeRdUrI..~ said...

~sahabatku Lillah~,,setiap orang duji dengan berlainan jalan,,mungkin ALLAH mengujimu sedemikian kerana ALLAH yakin mungkin engkau selayaknya yang akan mengubah keluargamu,,bersyukurlah apabila Allah menguji kita dagn kesakitan daripada Allah menguji kita dengan kkesenangan,,sebab dengan kesakitan itulah kita sentiasa mengingatiNya~

p/s:jangan risau sahabatku,,kehadiranku dan sahabat2 seperjuangan lain akan sentiasa membantumu dan mendoakanmu~~itulah namanya ukhuwahfillah~~xmao sedih2 yea..hihi,,^_^

paradise tracker said...

time kaceyh sahabat ^_^
insyaAllah berkat d0a sahabat lillah,
saya rasa kebih kuat. Walaupun pada hakikatnya sahabat2 ku x pernah ta0 ape yg saya kene tanggung selama ini.

*semoga Allah pinjamkan sedikit kekuatanNya buatku dalam mengharungi ujianNya ini.*